• De grootste lampenwinkel van Europa
  • Laagste prijsgarantie
  • Voor 22:00 besteld, morgen gratis bezorgd
  • Grote eigen voorraad

Retourzendingen

Ik wil schade of een defect aan een artikel reclameren

Retourneren

Wanneer een artikel niet aan uw wensen voldoet, mag u het binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Omdat u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, retourneert u uw artikel(en) op eigen gelegenheid en op eigen kosten.

Stap 1.
Zorg dat ieder artikel in uw retourzending aan de volgende eisen voldoet:

- De leverdatum van het artikel is maximaal 30 dagen geleden.
- Het artikel is in originele staat. Dit betekent dat er geen enkele wijziging aan het artikel is aangebracht en het artikel schoon is en niet gebruikt.
- Het artikel dient goed en veilig verpakt te zijn, voor zover mogelijk in de complete originele verpakking (inclusief binnenverpakking). Eventuele andere beschermingsmaterialen dienen ook voor zover mogelijk aanwezig te zijn.
- De verpakking van het artikel mag niet beschreven zijn.

Stap 2.
Ieder te retourneren pakket dient ons ingevulde Retourformulier te bevatten. We verzoeken u pakketten die apart verzonden zijn niet aan elkaar te plakken of op andere wijze aan elkaar te verbinden, bij de vervoerders gaat dit namelijk niet goed.
Uw ordernummer vindt u op uw (digitale) orderbevestiging. Het is voor een snelle afhandeling van uw retourzending van belang dat u uw ordernummer vermeldt op het retourformulier. Heeft u geen printer? Schrijf dan de op het retourformulier gevraagde informatie op een briefje en stop dit in het te retourneren pakket.

Stap 3.
Adresseer uw retourzending aan:

AVA - Rietveld
Lelystraat 124
3364 AJ Sliedrecht


Houd er rekening mee dat wij niet in de gelegenheid zijn retourpakketten op te halen bij een pakketpunt. U dient uw zending dus aan ons retouradres te adresseren en niet aan een pakketpunt.

Stap 4.
Kies een pakketdienst naar keuze. U verzorgt en betaalt zelf een retourlabel. U mag uw pakket naar ons retourneren via iedere gewenste pakketdienst, behalve DHL (DHL levert vaak op zaterdag - in dat geval komt uw pakket niet bij ons aan).

Bewaar uw verzendbewijs tot u van ons een retourbevestiging heeft ontvangen, zodat u zeker bent dat het pakket bij ons is aangekomen.

Het is ook mogelijk om de bestelling terug te brengen in onze showroom in Sliedrecht wanneer deze geopend is.

Stap 5.
Wanneer uw retourzending bij ons is aangekomen, zal deze zo snel mogelijk - echter uiterlijk binnen twee weken - verwerkt worden. U ontvangt een e-mail van ons wanneer uw retourzending verwerkt is.

Reclamaties

Wanneer een artikel verkeerd geleverd, beschadigd of defect is, dient u hierover binnen één maand na levering contact met ons op te nemen.

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, ontvangen wij graag een foto van de beschadiging of het defect. Indien het artikel defect is, kunt u dit in sommige gevallen niet fotograferen. Wij vragen u dan een e-mail te sturen met een beschrijving van het defect of telefonisch contact op te nemen. Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gepaard gaan met het vervangen of repareren van een product komen, indien de klacht gegrond is en er een afspraak gemaakt is met onze klantenservice, binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht.

Indien u besluit geen gebruik te willen maken van de door Rietveld Licht aangeboden oplossing, kunt u het product op eigen kosten retourneren. U kunt hiervoor onze standaard retourprocedure volgen.