RECLAMATIES

Wanneer een artikel verkeerd geleverd, beschadigd of defect is, dient u hierover binnen één maand na aanschaf contact met ons op te nemen.

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, ontvangen wij graag een foto van de beschadiging of het defect. Indien het artikel defect is, kunt u dit in sommige gevallen niet fotograferen. Wij vragen u dan een e-mail te sturen met een beschrijving van het defect of telefonisch contact op te nemen.

Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht & Wonen vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht & Wonen heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gemoeid zijn met de door Rietveld Licht & Wonen aangedragen oplossing zijn binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht & Wonen. Wij vergoeden alleen de standaard verzendkosten van €6,95 of (indien het pakket grote afmetingen heeft) €13,25.

RETOURZENDINGEN

Op ieder artikel geldt een zichttermijn van 30 dagen na ontvangst van het artikel. Binnen deze termijn mag u artikelen retourneren. De kosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Eventueel gemaakte montagekosten of leveringstoeslagen zijn ook voor uw eigen rekening.

U kunt gebruikmaken van iedere gewenste pakketdienst. Wanneer u kiest om artikelen te retourneren via DHL, vragen wij u om dit niet op een vrijdag te doen. Pakketten die op vrijdag via DHL worden verzonden, worden op zaterdag bij ons aangeboden. Op zaterdag is onze retouren afdeling gesloten. Omdat DHL pakketten niet tweemaal aanbiedt, brengt de chauffeur de pakketten naar een ophaalpunt. Wij zijn helaas niet in de gelegenheid pakketten hier op te halen. Uw pakket zal daardoor na enkele werkdagen door DHL retour worden gestuurd naar u.

We verzoeken u om ons Retourformulier ingevuld toe te voegen aan uw pakket. Indien u niet in de gelegenheid bent een retourformulier te printen, vragen wij u een briefje met uw ordernummer en adresgegevens toe te voegen aan het pakket.

Uw ordernummer vindt u op uw (digitale) orderbevestiging. U vindt in deze e-mail ook uw factuur en de link naar uw klantpagina. Het is voor een snelle afhandeling van uw retourzending van het grootste belang dat u uw ordernummer vermeldt op het retourformulier.

De retour te sturen artikelen moeten in originele staat zijn, verpakt in de originele verpakking inclusief de complete originele binnenverpakking. Eventuele beschermende luchtkussenfolie aan de buitenzijde dient ook aanwezig te zijn. De verpakkingsdozen mogen niet zijn beschreven. Kortom: het artikel dient verpakt te zijn zoals het verpakt was op het moment van levering.

Uw retourzending zal binnen 8 werkdagen na ontvangst door ons in behandeling worden genomen. Vervolgens zal het bedrag binnen vier werkdagen na het verwerken van uw retourzending op uw rekening worden teruggestort.