Retourzendingen


Wanneer een artikel niet aan uw wensen voldoet, mag u het retourneren. Omdat u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, is retourneren niet kosteloos. Als u uw retourzending aanmaakt via ons retourportaal, betaalt u wel minder dan gewoonlijk. De kosten van het retourneren bedragen €6,00 per pakket. Dit bedrag wordt ingehouden op het retourbedrag.

De retourzending dient aan de volgende eisen te voldoen:

- Het artikel dient binnen de zichttermijn van 30 dagen geretourneerd te worden.
- Het artikel dient in originele staat te zijn.
- Het artikel dient voor zover mogelijk verpakt te zijn in de complete originele verpakking (inclusief binnenverpakking). Eventuele luchtkussens of andere beschermingsmaterialen dienen ook aanwezig te zijn.
- De verpakking van het artikel mag niet beschreven zijn. Ons adres dient u dan ook op een briefje te schrijven dat u op de doos plakt.
- Het artikel mag niet gebruikt zijn en er mogen geen wijzigingen aan het artikel zijn aangebracht.

Ieder pakket dient ons ingevulde Retourformulier te bevatten.
Uw ordernummer vindt u op uw (digitale) orderbevestiging. Het is voor een snelle afhandeling van uw retourzending van het grootste belang dat u uw ordernummer vermeldt op het retourformulier.

N.B. U maakt voor ieder afzonderlijk pakket dat u retourneert een retourlabel aan. De kosten van €6,00 per pakket worden ingehouden op het retourbedrag.

Klik hier om gebruik te maken van ons retourportaal.

Stuurt u uw pakket(ten) liever terug met een andere pakketdienst? Dan kunt u uw zending adresseren aan:

Rietveld Licht
Nieuwland Parc 6
2952 DA Alblasserdam


In dat geval verzorgt en betaalt u zelf een retourlabel en zullen de kosten daarvan niet verrekend worden met een eventuele terugbetaling. U kunt bij het retourneren gebruikmaken van iedere pakketdienst, behalve van DHL. Omdat DHL ook op zaterdag en zondag levert en ons retourmagazijn dan gesloten is, dient u uw retourzending via een andere pakketdienst dan DHL te versturen.

Het is ook mogelijk om de bestelling terug te brengen in onze winkel in Sliedrecht wanneer deze geopend is.

Wanneer uw retourzending bij ons is aangekomen, zal deze zo snel mogelijk - echter uiterlijk binnen twee weken - verwerkt worden. U ontvangt een e-mail van ons wanneer uw retourzending verwerkt is.

Reclamaties


Wanneer een artikel verkeerd geleverd, beschadigd of defect is, dient u hierover binnen één maand na aanschaf contact met ons op te nemen.

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, ontvangen wij graag een foto van de beschadiging of het defect. Indien het artikel defect is, kunt u dit in sommige gevallen niet fotograferen. Wij vragen u dan een e-mail te sturen met een beschrijving van het defect of telefonisch contact op te nemen.

Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht & Wonen vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht & Wonen heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gepaard gaan met het vervangen of repareren van een product komen, indien de klacht gegrond is en er een afspraak gemaakt is met onze klantenservice, binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht & Wonen. U kunt hierbij gebruikmaken van ons retourportaal. Wanneer u de retourzending zelf verzorgt, vergoeden wij alleen de standaard verzendkosten tot €7,25 of - indien het pakket grote afmetingen heeft - €13,25 per pakket.

Indien u besluit geen gebruik te willen maken van de door Rietveld Licht & Wonen aangeboden oplossing, kunt u het product op eigen kosten retourneren. U kunt hiervoor onze standaard retourprocedure volgen.