VOORWAARDEN

Met het plaatsen van uw bestelling geeft u te kennen dat u akkoord gaat met de leverings-, garantie- en betalingsvoorwaarden van Rietveld Licht & Wonen.

Rietveld Licht & Wonen behoudt zich het recht voor de leverings-, garantie- en betalingsvoorwaarden te wijzigen. Voor een afgesloten koopovereenkomst gelden de voorwaarden zoals deze golden op de dag van de op de factuur vermelde datum.

Gegarandeerde prijs

Rietveld Licht & Wonen garandeert dat de prijs zoals vermeld bij het artikel op de dag van bestelling en zoals vermeld op de factuur niet wordt verhoogd. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor gevolgen van de weergave van foutieve prijzen veroorzaakt door de internetserver of door hackers, computervirussen en andere omstandigheden waarin sprake is van overmacht.

Geen verzendkosten of orderkosten

Wij verzenden bestellingen gratis. Uw bestelling wordt verzonden via DPD en zal tussen 08:00 uur en 18:00 uur worden bezorgd.
Wilt u uw bestelling liever in de avonduren ontvangen? Dan is dit ook mogelijk. U kunt dit tijdens het plaatsen van uw bestelling aangeven. Voor een avondlevering rekenen wij een toeslag van €3,50.

U kunt een bestelling naar een buitenlands adres plaatsen via onze internationale webwinkels, te vinden door middel van het vlaggetje rechts bovenaan in de webwinkel. Let op: verzending naar eilanden is niet mogelijk.

Indien u vóór 23:59 uur bestelt en betaalt via onze Nederlandse webwinkel, wordt uw bestelling de volgende werkdag gratis bezorgd.

Wanneer u op maandag tot en met vrijdag vóór 12:00 uur bestelt en betaalt, kan uw bestelling tegen een bezorgtoeslag van €3,50 nog dezelfde dag bij u geleverd worden tussen 17:00 en 22:00 uur. Tevens is het op deze manier mogelijk om op zaterdag geplaatste bestellingen maandagavond te laten bezorgen.

Indien u niet op het afleveradres aanwezig bent bij de afleverpoging, kan de pakketbezorger ervoor kiezen het pakket bij een van uw buren te leveren. In veel gevallen zal de pakketbezorger ervoor kiezen het pakket te leveren bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. U vindt het adres en de openingstijden van de betreffende Parcelshop op uw Track & Tracepagina. U kunt het pakket gedurende een week ophalen bij de Parcelshop op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Hierna zal het pakket naar ons geretourneerd worden. Wij merken dit aan als een weigering en zullen de gemaakte verzendkosten per pakket in mindering brengen op de terugbetaling van het aankoopbedrag van uw order.

Wanneer u niet op het afleveradres aanwezig bent bij de afleverpoging door Red Je Pakketje (avondlevering), zal de pakketbezorger het pakket weer meenemen en het de volgende werkdag opnieuw proberen aan te bieden. Wanneer u dan weer niet aanwezig bent, zal het pakket naar ons geretourneerd worden. Wij merken dit aan als een weigering en zullen de gemaakte verzendkosten per pakket in mindering brengen op de terugbetaling van het aankoopbedrag van uw order.

Levertijd

Op onze website staat bij alle artikelen op de productpagina vermeld of het artikel op voorraad is of niet. Als een artikel niet voorradig is, zal de verwachte levertijd op de productpagina worden aangegeven. Wanneer u een artikel in uw winkelmandje plaatst, staat de verwachte levertijd daar nogmaals aangegeven.

Indien u betaalt via iDEAL , onder rembours of via Paypal/creditcard, kunt u tijdens het bestelproces kiezen voor een gewenste bezorgdag. Als u betaalt via bankoverschrijving, kunt u een bezorgdag kiezen nadat wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt. Wanneer wij uw betaling hebben ontvangen, stellen wij u hiervan op de hoogte per e-mail. In deze mail vindt u een link naar een pagina waar u de gewenste bezorgdatum aan kunt geven.

Als het artikel wat u heeft besteld niet voorradig is, ontvangt u van ons een e-mail zodra het artikel weer op voorraad is en uw bestelling klaarstaat om verzonden te worden. In die e-mail kunt u kiezen voor een gewenste bezorgdag.
De werkdagen van onze verzendafdeling zijn maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Indien een besteld product onverhoopt uitverkocht en niet meer na te leveren is, vervalt de koopovereenkomst. Alle gemelde of vermelde leveringstermijnen zijn slechts een indicatie en kunnen dan ook niet leiden tot enig recht of tot enige aansprakelijkheid.

Afmetingen

De afmetingen van onze artikelen worden zo zorgvuldig mogelijk vermeld op de artikelpagina. Echter zijn de afmetingen altijd een indicatie en kunnen ze in de praktijk enigszins afwijken van wat op de website vermeld staat. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Zaagmaten (de diameter van het zaaggat voor een inbouwspot) worden globaal gemeten en dienen slechts ter indicatie. Wij raden u aan de plafondgaten voor inbouwspots pas te maken wanneer u de bestelde inbouwspots in uw bezit heeft en zeker weet dat u de spots daadwerkelijk wilt gaan gebruiken.

Informatievoorziening

De informatie op onze website, zoals tips, levertijden, foto's en artikelomschrijvingen, wordt met zorgvuldigheid samengesteld. Wij kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten of onzorgvuldigheden in deze teksten. Uiteraard vernemen wij het graag van u als u een fout op onze website ontdekt.

Het is mogelijk dat een artikel enigszins afwijkt van eenzelfde artikel dat eerder bij ons is aangeschaft. Dit komt doordat onze artikelen voortdurend vernieuwd en ontwikkeld worden. Het is mogelijk dat het door u aangeschafte model in de tussentijd een upgrade heeft ondergaan en daarom iets afwijkt van het eerder aangeschafte exemplaar. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele (montage)kosten als gevolg hiervan.

Wanneer een artikel is uitverkocht proberen wij de verwachte levertijd zo actueel mogelijk te houden op onze website. Dit doen wij in voortdurend overleg met onze fabrikanten. Het is echter mogelijk dat levertijden uitlopen door omstandigheden waar wij helaas geen grip op hebben. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Wel hebben wij de plicht u van zo accuraat mogelijke informatie te voorzien na overleg met onze fabrikanten en leveranciers.

Al onze wandlampen en spots worden geleverd zonder snoer en stekker, tenzij anders vermeld.

Garantievoorwaarden

Rietveld Licht & Wonen garandeert dat elk door haar geleverd verlichtingsarmatuur voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Als bij normaal met de bestemming corresponderend gebruik gebreken optreden in of aan het artikel worden die door Rietveld Licht & Wonen binnen de garantieperiode kosteloos hersteld.

Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden als het defect is veroorzaakt door:

- veranderingen in of aan het artikel die door u of derden zijn aangebracht
- gebreken die zijn ontstaan door onoordeelkundig gebruik of enig ander gebruik dan waarvoor het artikel is bedoeld
- beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid
- van buiten komend onheil zoals blikseminslag, blikseminductie etc.
- oververhitting door gebruik van een te hoog wattage gloei- of halogeenlamp
- blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude.

Ook gevolgschade veroorzaakt door het defect gaan of zijn van het artikel valt niet onder de garantie.

U heeft - vanaf de dag dat uw bestelling is geleverd - twee jaar garantie op uw aankoop. Op LED lichtbronnen heeft u ook twee jaar garantie. Op andere lichtbronnen (zoals gloeilampen en halogeenlampen) heeft u een half jaar garantie.
Bij vervangingen onder de garantie blijft de oorspronkelijke aankoopdatum bepalend voor de garantietermijn.

Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht & Wonen vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht & Wonen heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gemoeid zijn met de door Rietveld Licht & Wonen aangedragen oplossing zijn binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht & Wonen. Wij vergoeden alleen de standaard verzendkosten van €6,95 of (indien het pakket grote afmetingen heeft) €13,25.

Indirecte kosten, veroorzaakt door het buiten bedrijf zijn van een defect artikel of het moeten verwijderen en weer moeten aanbrengen door uzelf of door derden, kunnen niet voor vergoeding in aanmerking komen.

Reclamaties

Wanneer een artikel verkeerd geleverd, beschadigd of defect is, dient u hierover binnen één maand na aanschaf contact met ons op te nemen.

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, ontvangen wij graag een foto van de beschadiging of het defect. Indien het artikel defect is, kunt u dit in sommige gevallen niet fotograferen. Wij vragen u dan een e-mail te sturen met een beschrijving van het defect of telefonisch contact op te nemen.

Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht & Wonen vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht & Wonen heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gemoeid zijn met de door Rietveld Licht & Wonen aangedragen oplossing zijn binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht & Wonen. Wij vergoeden alleen de standaard verzendkosten van €6,95 of (indien het pakket grote afmetingen heeft) €13,25.

Retourzendingen

Het is mogelijk om artikelen te retourneren wanneer deze niet aan uw verwachtingen voldoen. De artikelen dienen binnen de zichttermijn van 30 dagen geretourneerd te worden.

De kosten voor het retour sturen zijn voor uw eigen rekening. Het is mogelijk dat uw order in meerdere pakketten naar u wordt verzonden. In dat geval zijn de verzendkosten van al deze pakketten voor uw rekening. De evt. gemaakte montagekosten of z.g. comfort bezorgingen zijn ook voor uw rekening.

Ons retouradres is:

Rietveld Licht & Wonen
Nieuwland Parc 6
2952 DA Alblasserdam.

U mag (een deel van) uw order ook terugbrengen in onze winkel in Sliedrecht. De retourvoorwaarden die gelden voor het retourzenden van een bestelling, gelden ook voor het terugbrengen in de winkel. Wanneer u naar de winkel komt, vragen wij u uw ordernummer mee te nemen.

De retour te sturen artikelen moeten in originele staat zijn, verpakt in de originele verpakking inclusief de complete originele binnenverpakking. Eventuele beschermende luchtkussenfolie aan de buitenzijde dient ook aanwezig te zijn. De verpakkingsdozen mogen niet zijn beschreven. Kortom: het artikel dient verpakt te zijn zoals het verpakt was op het moment van levering.

Voor een voorspoedige afhandeling van uw retourzending is het belangrijk dat u een ingevuld retourformulier aan uw retourzending toevoegt.

Wanneer wij uw bestelling en betaling hebben ontvangen en uw bestelling is voorradig, dan wordt uw bestelling direct verwerkt in ons volledig geautomatiseerde systeem. Dit geldt ook voor bestellingen waarbij de gekozen leverdatum pas over een aantal dagen is. Dit betekent dat bestellingen (die voorradig zijn) niet meer kunnen worden geannuleerd. Bestellingen die niet voorradig zijn, kunnen wel worden geannuleerd.